Interrail Seyahat Rehberi Türk Gezginler'den Yol Hikayeleri Türkiye'den

Beyaz şehir Kars’a yolculuk, KarsRail!

Gün 1
Sabah 10.30’da Kars Harakani Havaalanı‘na indik.Soğuk ve alçak rakımdan yüksek rakıma geçmekten dolayı iner inmez hava boğazımızı yakmaya başladı.İlk 15-20 dk nefes almakta zorlanabilirsiniz, korkmayın.Şehir merkezine gitmek için taksiciye fiyat sorduk, 5 km yola 30 TL fiyat çekti.Hayırlı işler dedik, başladık otostopa.Saniyesinde bir jandarmaya atladık, hoop merkez✌🏿️Kars merkez çok da büyük olmayan ama mimarisiyle göze hoş bir görüntü sergileyen bir yer.Özellikle Çarlık Rusya’dan kalma yapıtlarıyla.Neyse sırt çantalarıyla rastgele bir kafeye oturduk.Çalışanlar hemen geldiler hoşgeldiniz, sefa geldiniz, verin abi çantaları filan güzel hoş şeyler.Zaten Kars halkı da böyle emin olun.Hepsi sıcakkanlı ve yabancılara acayip derecede yardımcı olmak isteyen bir halk.Mekanda baya oturduk, dinlendik, kahvaltı ettik, çantaları kafeye bıraktık, başladık şehir turuna.Dedik ilk önce meşhur Kars Kalesi’ne çıkalım.Sora sora, şehrin arkasındaki dağın yamacına kurulmuş büyüüük kaleyi bulduk, çıktık, fotoğraf çektik.Güneş batarken de çantaları kafeden alıp, bulduğumuz couch’un evine doğru başladık yürümeye.

Gün 2
Bugün ne yapalım diye konuşurken, müze ve mimari turu yapalım dedik.İlk önce Kars’ın en büyük müzesi olan Arkeoloji Müzesi’ne gittik.Müzede M.Ö’den tutun, Osmanlı’nın sonuna kadar her dönemden objeler bulunmakta.1-2 saat müzeyi gezdikten sonra, şuan çoğu devlet dairesi olarak kullanılan eski Rus binalarına doğru yol aldık.Mimarisiyle insanın kendisini sanki Call of Duty oyununun içinde bulduğu bu yapılar günümüze kadar gayet iyi korunmuş.Yine bu yapılara da 1-2 saat ayırarak, şehrin biraz arka sokaklarına doğru devam ettik.Kale yolundaki külliye’nin içindeki 3-4 ibadet yerini gezdik.Benim en çok beğendiğim 12 Havariler Kilise’si oldu.Güneş batmaya yakın hemen kendimizi başka bir mekana attık.Çünkü Kars’ta güneş batasıya kadar soğuğu öyle çok çok çok hissetmiyorsunuz ama battıktan sonra ilikleriniz horon tepiyor resmen.Bugünü de laylaylom bitirip eve geçtik.

Kars Deftedarlık Binası

Gün 3
Bugün ki planımız, olmazsa olmazımız olan Ani Harabeleri.Ancak sorun şu ki, Ani’ye giden herhangi bir dolmuş, tur vb. şeyler yokmuş.Ya taksiye 100 küsur TL bayılacakmışız ya da özel araçla gidilebilirmiş.Bunu duyunca biz şok.Neyse efenim, daha önce rail gruplarında tanıştığım Kars’lı bir dostum uzun araştırmaları sonucu, bizim ilacımızı bulduğunu söyledi.İl Özel İdaresi’nin daha dün hizmete sunduğu Ani Harabeleri gezisi servisini, öğrenciye 5 TL olduğunu ve istek olduğu sürece her gün faal olduğunu duyunca karda yuvarlanasımız geldi.Bu hizmetin ilk müşterileri olarak Ani’ye gittik, gördük, gezdik.Araç sizi orada 1.30 saat kadar bekliyor, zaten o sürede Ani’yi gezebiliyorsunuz.Gidiş-dönüş öğrenci 10 TL, sivil 14 TL’cik de fiyatıdır efenim.Her gün 09.30 ve 13.30’da araç kalkar, tabi eğer istek olursa!Araç merkezdeki Ahmet Paşa Konağı‘nın önünden kalkıyor.Zaten gitmek isterseniz oraya bildirmeniz gerekiyor.
Ani’den tekrar merkeze döndük.Birkaç saat takıldıktan sonra Kars’a gelmemizin asıl amacı olan Sarıkamış şehitlerini anma törenleri kapsamında Dağcılık Federasyonu tarafından düzenlenen Allahuekber Dağları zirve tırmanışı için Sarıkamış’a geçtik.Günü Sarıkamış‘ta bulduğumuz couch’umuzun evine gelerek tamamladık.

Kars Kalesi ve 12 Havariler Kilisesi

Kars’ta yapılabilecek diğer şeyler ;
Kaz eti yemek.
Çeçil peyniri yemek.
Kars kaşarı yemek.
– Yerel halk ve esnafla muhabbet etmek.
Çıldır gölüne gitmek.

Gün 4, 5, 6
Bu 3 gün içinde zirve tırmanışında olduğum ve sıkılabilecekler olduğu için çok detaylı anlatmak istemiyorum.3120 metrelik zirveyi 2 gece kamplı, toplamda 3 günde tırmandık.Dağda -30’ları, daha fazlasını, fırtınalı tipiyi gördük.Zirvedeki şehitler anıtını gördük.Çok anlamlı bir tırmanış olduğunu düşünüyorum.

Sarıkamış

Gün 7 (Doğu Ekspresi)
Bugün geri dönüş günüydü ama olsundu.Sabah 6’da kalkıp, çantaları topladık ve 8.10’daki Kars-Ankara Doğu Ekspresi‘ne biletimizi aldık.Kuşetli vagondan aldığımız bilet öğrenciler için 53 TL efenim.Kuşetli vagonu tavsiye ederim.Neden mi?Efenim hem fiyatı uygun, hem açılıp-kapanan yatakları var, hem koltukları var, hem de küçük şirin bir masası.Kompartımanlar 4’er kişilik.Yani 4 kişilik bir grubunuz varsa çok eğlenceli bir yolculuk olacaktır.Ha tek çıkacağım derseniz de farklı şehirlerden binen insanlarla tanışırsınız, beraber yemeklerinizi paylaşırsınız, çayını içersiniz.En olmadı trenin başından sonuna turlarsınız.Ama emin olun hiç sıkılmazsınız.Biz 2 kişiydik, Erzincan’a kadar ikimiz geldik kompartımanda.Erzincan’da yaşlı bir amcamız bindi.Başladık muhabbete.O öyle, şu böyle, bu şöyle filan.Amca bizimle köy ekmeğinin arasına koyduğu köfteli azığını paylaştı.3 kişi yediğimiz o yemek, o kadar tatlıydı ki anlatmayacığım.

Doğu Ekspresi (Kars-Ankara)

Tren’e gelince ;
– Tuvaletler çok iç açıcı değil.
– Kafeteryası var.Sandviç, çay, kahve, püskevit vb.
– Sigara yasaktır işaretleri var ama görevliler kendileri içiyor vagonlarda.Köşeye bir yere geçin, için sorun yok.
– Temiz ve ütülenmiş nevresim takımı, yastık, yastık kılıfı, pike veriliyor.

Evet efendim, benim anlatacaklarım bu kadar..
Ha son bir şey ; Yol açık, Yola Çık

Selamlar ;
-Ramazan Coşkun
-Dağcı Ekiplerindeki dostlarım

Ertuğrul Şen ( https://goo.gl/02iwbE )

Yazar Hakkında

Türk Gezgin

Türk Gezginler, 2016 Aralık ayı içinde faaliyete geçmiştir. Gezip gördüğümüz, gezip gördüğünüz(!) her sokağı, şehri, ülkeyi takipçileriyle buluşturma amacıyla bir araya gelmiştir.